söndag, april 23, 2006

Stopp i viktnedgången

Jaha, nu har jag haft tillfälle att väga mig. Ingen viktförändring! Varken uppåt eller neråt på 4 veckor.
Anledningen till att vägning inte skett är att vi håller på att sälja huset och visste inte var vågen fanns! Vi har vår bohag i princip spritt på 4 olika ställen. Massor ligger på flyttfirmans magasin i väntan på definitiv avflyttning, lika mycket staplat i lådor i vår sommarstuga (vi tar oss knappast fram där numera) och en del finns forfarande kvar i villan som ska säljas. Så har vi faktiskt en liten del placerat i lägenheten som vi får tillträde till 2 maj. (Vi hittade till slut vågen i en kartong i sommarstugan!)
Det har varit en hektisk och mycket jobbig tid. Så mathållningen har det varit lite si och så med. När flyttlasset går definitivt och det har lugnat ner sig något ska jag väl kunna hålla lite bättre koll på intaget.
Men - i slutet på juli ska jag och en väninna till Martinus center i Klint, Danmark i 14 dagar. Och där serveras bara vegetariskt! Så jag har beslutat att sakta vänja mig vid att äta bönor och linser (hu, så väderstinn jag förmodligen blir!). Till lunch kan jag äta fiskkonserver så jag ska nog få i mig omega-3 så det räcker.

I går kväll var vi på fest. Så roligt vi hade! Vi är ett gäng, 7 familjer, som hållit ihop i alla 30 åren vi bott i vårt villaområde. Vi firar alltid när vi fyller jämna år. Jag kommer verkligen att sakna de grannarna! Vi umgås inte så mycket annars men jag vet att de alltid finns där om vi någon gång skulle behöva hjälp t ex. Och vi byter alltid några vänliga ord med varandra när vi träffas på gatan eller samspråkar över staketet. Vi hjälpte och stöttade varandra när våra barn var små men numera är det ju barnbarnen vi pratar om.

Datorn är nu uppställd i sommarstugan - fått breeeedband!!! - och vi är tillfälligt här för att vattna alla blommor, tömma brevlådan mm mm. Och så skriva det här förståss. Så nu dröjer det några dagar igen innan jag kan läsa maill mm.

Inga kommentarer: