lördag, januari 12, 2013

Nu har flytten startat

I dag skulle det bli skapligt väder - soligt men kallt. Så jag beslöt mig för att packa bilen med en massa otympliga utomhusprylar och köra det till sommarstugan. Där får det stå tills sommaren kommer och vi får se vad vi kommer att behöva i vår nya bostad. Jag har ju tidigare berättat att vi ska flytta till en ny lägenhet ca 400 m söderut med förhoppningsvis lite mildare klimat  :).

Jag deklarerade  för CG att jag skulle köra ut 7 stolar, 2 kafébord, diverse stora keramikkrukor, en matta samt kartonger med julpynt. Hans kommentar var "det går inte". Ett sådant uttryck är som ett rött skynke för mig, jag går igång direkt på en sådan utmaning. Så det var bara att se till att det gick. Och det gjorde det. Det var bara det, att ett av kaféborden hade jag stjälpt upp och ner i framsätet och det gjorde att jag inte kunde lägga i backväxeln. Och inte 5:an heller. Och så bad jag en stilla bön att jag inte skulle behöva backa eller möta någon på den 3 mil långa färden på riksvägen och den kilometerlånga skogsvägen till stugan.

Men resan gick bra och nu står allt prydligt staplat på altanen i stugan i stället. Och det blir lite mindre att bubba på när Den Stora Flyttdagen kommer om ett par veckor.

Inga kommentarer: