söndag, november 27, 2011

Jag går till sängs i stället.






En fullmatad dag. Jag slet vid datorn med allt nytt som Nallebror lagt till när han flyttade över allt från ångmaskinen till min betydligt mindre och snabbare laptop. Så nu sitter jag med allt kopplat till laptopen men bilden visas på ångmaskinens stora bildskärm. Tangentbordet har jag placerat ovanpå laptopen eftersom den är ihopfälld. En "hub" lyser mig i ansiktet med blå och röda lampor. Mängder av kablar och anslutningar är spridda över min lilla skrivyta. Det är mycket trångt.
Överföringen av data gick tydligen bra men konverteringen till Works blev inte så lyckad. Jag tror att det är bäst att köpa en enkel version av det nyaste Office i stället. Har provat med Open Office men det sägs att det blir problem när filer ska skickas till Mackar, vilket jag gör titt som oftast.

Till råga på allt pajade vår CanalDigital-box nyligen så nu kan vi inte se på alla de program vi vill se. Men vi har kopplat över till ComHem i stället. Nackdelen är att här har vi bara tillgång till deras analoga basutbud.

Det verkar som om det blir tidig sänggång i kväll. Men det ska ju vara bra för hälsan, sägs det.

2 kommentarer:

Sara sa...

Dataproblem är sååå jobbigt. Jag hade också gått i säng tidigt istället. Jag är övertygad om att det var bättre för hälsan :o)

Kram

Jag sa...

Jag lade mig före nio!!! Rekord, här i min värld - men skönt var det. Vaknade med huvudvärk