fredag, december 07, 2012

Jullunch på CEDERROTH i Falun

I går var jag bjuden på jullunch på mitt gamla jobb på Cederroth i Falun. Där har hänt en hel del sedan vår förra jullunch för ett år sedan. Vi fick som vanligt en trevlig brief om vad som hänt under året och vad som finns i planen för nästa år. Och så fick vi som vanligt handla i fabriksbutiken. Alltid lika uppskattat.

Lunchen är höjdpunkten. Det är så trevligt att få tillfälle att prata med gamla kära arbetskamrater. Lite gråare har vi blivit allihopa men glädjen över att träffas har inte blivit mindre. Som vanligt var det vackert dukat och maten god. Och det är faktiskt uppenbart att de kolleger som stod för arrangemang, dukning, guidning mm själva trivs med uppdraget. Trots att vi hindrar dem i deras ordinarie  arbetsuppgifter. Vi uppskattade alla att vi trots företagets sparbeting blev bjudna på det här fina sättet.

Jag åkte hemifrån kl 09.30 och var inte hemma igen förrän kl 17. Trött men nöjd och lycklig. Jag törs inte visa en kopia av matsedeln för då blir CG så avundsjuk. Dessutom glömde jag tyvärr kameran hemma. Så bilden jag bifogar är från en tidigare jullunch.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad härligt det måste ha varit med så god mat och massor med prat med gamla kollegor! Underbart!!

kram