lördag, december 22, 2012

Miljöalmanackan för 2013 från Dala Vatten och Avfall AB

Nu har jag tagit del av Dala Vatten och Avfalls väggalmanacka för 2013. (Bilden avser dock 2012 års almanacka för jag hittade ingen bild för 2013).

Det är som vanligt en trevlig läsning med råd och dåd ifråga om miljö- och energianvändning.

I mitten finns en affisch med bilder om hur man sopsorter. Bra och informativ. Men jag saknar uppgift om var man lägger alla dessa medicinkartor! Jag gissar att de ska sorteras som plast men jag är inte säker. De kanske ska läggas bland metallförpackningar. Min man och jag har nu kommit till den åldern då vi varje vecka producerar ett inte helt obetydligt antal sådana kartor när vi fyller på våra dosetter. Och varje gång står jag lika tvekande framför diskbänkskåpets olika sorteringsbingar. Till sist hamnar de bland brännbart.

Så till nästa år - tag med bild av medicin kartor också! Och gör det där hålet för upphängning ännu lite större! Så det går att hänga almanackan på en spik utan att behöva använda avbitartång för att få bort spikskallen!

Inga kommentarer: