måndag, februari 04, 2013

Ändrade planer igen

Ändrade planer igen.

Eftersom det inte blir någon flytt nu i början på veckan så ringde jag bostadsföretaget och påtalade att golven var mycket slitna och behövde en vårdinsats. Och att det var bästa att passa på nu när inga möbler finns på plats. Så det beslöts på stående for att jag skulle hasta till lägenheten och ta bort allt som staplats på golven så skulle de skicka en kille som skulle rengöra och behandla de slitna golven (utom parkettgolvet). Så jag slängde mig i bilen, körde dit och staplade alla kassar o kartonger i klädkammaren och hann precis klart innan golvfirman dök upp med alla redskap och maskiner. Så nu får jag inte visa mig där förrän tidigast onsdag.

Nu får vi bara hålla tummarna på att flytten kan ske på fredag som planerat. Tiden mellan onsdag och fredag ska jag själv polisha parketten. Någon liten åtgärd måste jag göra för parketten är verkligen sliten. Jag skulle få råd om vilken polish jag kan använda och som inte skadar golvet.

Inga kommentarer: