söndag, februari 03, 2013

Förändringarnas tid

Nu var det längesedan jag skrev och jag känner lite skuld för det. Men det händer så mycket just nu och jag känner att jag inte mår bra av för många projekt samtidigt. Förr kunde jag ha "10 bollar" i luften samtidigt, men nu blir jag bara stressad. Det är väl åldern som tar ut sin rätt.

Vi är just nu på väg att flytta. Visserligen bara ca 400 m söderut - förhoppningsvis till ett varmare klimat  :)   Syster o svåger var här i fredags och under ett par intensiva timmar åstadkom de underverk med bl a  våra bokhyllors innehåll samt tungt, ömtåligt porslin. Jag hann bara serva dem med att öppna dörrar och bereda väg.  Barnbarnen Robin (som överraskande kom från Skövde) samt Cazzandra och Alexander (från Borlänge) kom i fredags och tömde linnekåp och köksskåp. Vi har inte sovplats för så många '"barn" så vi drog till sommarstugan och fick där trevlig kväll tillsammans. I går flyttade de fler kartonger med tungt innehåll innan de utfordrades med pizza från ortens pizzeria och därefter tog bussen till Borlänge. Snacka om virvelvindar.

På tisdag kommer flyttbilen och tar möblerna. I dag ska vi flytta otympliga grejer såsom gardinstänger, blommor, stora prydnadsgrejer, tavlor samt 2 stolar så vi har något att sitta och pusta ut på. Innehållet i frysen kan nog vara lämpligt att flytta över idag. Och innehållet i skafferiet. Jag har redan sorterat bort allt (nästan) med uppfyllt utgångsdatum så det är inte alltför mycket.

Det ska nog gå bra det här. Vi ligger bra till i schemat. 15 februari kommer de nya ägarna till vår nuvarande bostad. Jag hoppas innerligt att de ska trivas här. Det blir lite vemodigt att lämna den här bostaden - jag har trivts så bra med grannarna, lägenheten och gården. Men av hälsoskäl bör vi byta till en bostad utan trappor. Och det är bäst att göra bytet i tid så det inte behöver ske under panikartade förhållanden.

Om ett par dagar flyttas telefon med tillhörande internet över till nya boendet. Jag har insett att där datorn står - där bor jag.

PS (några timmar senare): Flyttbilen kommer kl 08.15 i morgon bitti!!  DS.

Inga kommentarer: