torsdag, januari 02, 2014

Vardag igen


Det har verkligen varit en lugn jul. Dagarna har bara glidit förbi. Vi har i stort sett varit ensamma hemma. Mina syskon med "tillbehör" har besökt oss för en kaffestund och lite prat. Barn och barnbarn bor på annat håll och har inte kunnat besöka oss. Det har varit alldeles lagom för oss.


Enda krusningen på den lugna ytan var när syster o svåger tröttnade på mitt tjat om att jag inte var nöjd med möbleringen i vardagsrummet. De satte helt sonika igång och flyttade om i stort sett alla möblerna så som de tyckte vi skulle ha det. Det var på juldagen (tror jag). Jag måste säga att det blev mycket lyckat. Så dagen därpå började jag sätta upp tavlor som saknats på väggarna sedan vi flyttade in i februari! Undrar vad grannarna tänkte när jag började banka i väggarna.

Nyåret har varit lika lugnt. Lite kaffegäster och mysigt småprat. Alldeles lagom.

Och nu är det vardag. Jag ska pallra mig ner i vår trevliga tvättstuga och boka tid. Ett litet besök på vårdcentralen för provtagning och sedan besök hos min syster, som fyller år. Alldeles lagom.

Jag har en känsla av att det nu finns krafter för att ta tag i många intressanta uppgifter framöver.

PS: Jag har högtidligt lovat (mig själv och andra) att inte stjäla bilder från nätet mer. Enl Google är den här bilden fri att ta. DS

Inga kommentarer: