söndag, oktober 06, 2013

Äntligen har jag förstått!

Äntligen har jag förstått varför jag aldrig träffar någon bekant på Rättviks marknad! Varken på höst- eller vårmarknaden.

Under alla år när jag bodde "utsocknes" så återvände jag hem till Rättvik under marknadsdagarna bl a i hopp om att träffa gamla klasskamrater m fl. Men det var väldigt sällan det hände. Samma nu när jag blivit s k hemvändare. Inte en enda bekant träffade jag när jag gjorde min runda nu på eftermiddagen. Det blev i alla fall marknadsgodis (dom där bitarna av chokladnougat, ni vet), strumpor och varma munkar.

Nu har jag äntligen förstått varför jag aldrig träffar på någon bekant. De håller sig hemma under marknadsdagarna när lilla Rättvik översvämmas av försäljningsstånd och så kryper dom ut när det blir vardag igen! För då brukar jag träffa på ganska många. Det är bara jag som envisas med att traska runt och kika i alla stånd. Bäst tycker jag om stånden med alla väskor i olika modeller. Jag vänder och vrider på dom och funderar om det kan vara något för mig. Och nu när jag blivit med smartphone och allt! Det vimlade av stånd med allehanda läckra fodral för smartphones! Och jag som inte hade min nya telefon med! Det var ju ingen idé att ta med den när jag ännu inte fått den att fungera!


Inga kommentarer: