lördag, november 01, 2014

Knappt tid att andas.

I mitt förra inlägg skrev jag ungefär: "Vad ska jag nu göra med all ledig tid?" Det uttrycket har jag fått all anledning att ångra.

Allt sedan vi "flyttat hem" har tiden gått åt till läkarbesök, gym, provtagning, hjälpmedelsterapeut mm. Eftersom CG inte längre bör köra bil så går en stor del av min dag åt att köra till olika aktiviter. 3-4 körningar per dag är inte ovanligt. Vi ska försöka få till ett lån av en handikappmoped som kan ta rullator också, Då kan en del tid frigöras så jag hinner med annat. Jag har så mycket jag inte hunnit med, men nu tycker jag i alla fall att det börjar lätta något. Nu kanske jag får tid att måla och läsa igen.

Tidigt i morse hände något som skrämde mig. Jag fick en kramp i benet och höften som gjorde så ont att jag blev alldeles svettig över hela kroppen. Jag är rädd att det kommer från ryggen. Under ganska lång tid har jag till och från fått kramper i andra benet som gjort väldigt ont, men inte så ont som det i morse och inte på samma sätt. Tidigare har jag ofta, men inte alltid, kunnat få kramperna att gå över genom att dricka flera glas vatten. Det har visat sig att jag har en inflammation i höften och irritation i knäet och det får jag laserbehandling för. Samt äter glucosamin och nyponpulver. Men den här krampen jag fick i morse liknar ingenting jag fått tidigare. Måste nog överväga ett läkarbesök.

Jag har inte tid att vara handikappad!

Inga kommentarer: