tisdag, oktober 18, 2011

Nu har jag fått ny energi.

Nu känns det som om jag fått ordning på mig själv. Känner energi och verksamhetslust igen. Troligen mest beroende på att vår bror, som varit mycket sjuk har börjat tillfriskna igen. Han får förmodligen komma hem från sjukhuset i morgon. CG och jag hälsade på honom i går och det känns som om vi nu kommer att få hem vår gamla friska glada lillebror.

En annan energikick jag fått är ett besök på ett föredrag i Falun om Martinus kosmologi. Där träffade jag många nya ansikten men också flera välkända. Underbart. Och på söndag ska jag lyssna på Callemans föredrag om Mayakalendern i Mora. Jag behöver sån´t här!

Vi har också köpt ett databord åt CG som man kan fästa direkt på stolen. Då kan han bekvämt läsa tidningarna i datorn och slipper det där klumpiga läsbordet som han nu har och som tar så stor plats. Då kan vi ta hem soffan från sommarstugan och får på så vis bättre plats för gäster. Det har varit lite konstigt ett tag när vi bara kunnat sitta i köket med våra vänner. Vårt barnbarn Cazzandra har några manliga beundrare som förmodligen gillar att visa upp musklerna inför henne. Jag ska be dom hjälpa till att forsla hem soffan och bära den uppför trappan. Mot ersättning, förstås. Hon kanske också kan förmå dom att dra upp flotten lite till nere vid vattenbrynet i stugan. Bra träning för båda parter :o)).

1 kommentar:

Anna61 sa...

Vad skönt att allt känns bättre! Glad höst från Anna!