måndag, maj 07, 2012

Rättviks Marknad slutade i sol

Nu är Rättviks Marknad slut för den här gången. Den började i fredags med snö, regn, blåst och kyla vilket delvis höll i sig under lördagen också. Men så kom söndagen med strålande sol! Visserligen -2,5 grader tidigt på morgonen men dagen blev sedan jättefin. Publikrekord, enligt FaluKuriren. 95 000 besökare!

Jag gav mig ut i vimlet med, i mitt tycke, välfylld plånbok. I rask takt inhandlades två handväskor. En passande till "shopping" och en avsedd för fritidsklädsel (jag begriper mig inte på dom som säger sig klara sig med sina jackfickor!). Sedan blev det tuttul, guldglitter till mina målningar, marmelad, ost (svindyr men jättegod), imregneringsvätska till vårat gamla stora 50-talstält (så inte CG nänns kasta det på tippen, som han ofta hotar med att göra) och  så var pengarna slut. Men eftersom jag bara avverkat drygt halva marknaden så köpte jag  raskt två nygräddade munkar för mina sista pengar och skyndade hem till CG för att flirta till mig ytterligare några 100-lappar.

Efter en snabbfika med de varma munkarna gav jag mig ut på en ny shoppingrunda med lite friska pengar i min nyinköpta "fritidsväska". Det blev ytterligare lite smått o gott samt 2 Bingolotter (såldes för strokförbundet i Dalarna). Det blev inga strumpor och plastpåsar, jag var för trött. Mina nya MBT-skor måste gås in försiktigt, de tar verkligen på nya, okända muskler.

Kvällen tillbringades i fåtöljen med Bingolotto (dock ingen vinst) och partiledardebatten.

Inga kommentarer: