måndag, september 09, 2013

30 minuter ledig tid.

Rubriken - bakvänt skryt. Jag har faktiskt ganska mycket tid över. Men oftast bara "småskvättar" och då blir det inte av att sätta sig vid dator och vara seriöst kreativ. Men nu är det 30 minuter tills "Det okända" startar på 7:an.

Jag är faktiskt väldigt intresserad av det andliga, har provat på det mesta, snuddat vid de flesta religioner, teosofin, hylozoiken m fl och landade slutligen i Martinus kosmologi. Där har jag blivit kvar sedan mer än 20 år. Jag har varit aktiv i Slagruteförbundet, studerat och utövat healing, tarotkort och läser gärna och ofta sådana där mystiska böcker. Och jag gillar "Det okända"! I mina ögon verkar det trovärdigt. De kör inte med konstiga ljud-/ljuseffekter och den research de gör verkar vara ärlig. Jag såg inte höstens 1:a program men nu ska jag bänka mig framför TV:n med en kopp varmt, rött té för att försöka dämpa hostan och min hastigt påkomna förkylning, så kraftig att jag inte kunde gå på höstens första målningsträff. Så jag har förmodligen missat en massa skönt skvaller.

Jag brukar glatt stjäla trevliga bilder från nätet för att piffa upp mina inlägg. Jag inbillar mig att de väcker mer nyfikenhet då och jag därmed får fler läsare. ;)  Men nu är det så att min väninna, fotografen Berit Djuse, har börjat terra mig med min kommande olyckliga karma pga mina stölder. Så nu har jag beslutat mig för att bli laglydig. Får se om jag kan undgå några hemskheter på det sättet. Men jag undrar det, jag. Jag blir ju lydig "under galgen" så att säga. Det är ju inte riktigt ärlig lydnad. ;)
Så nu hoppas jag att mina snälla läsare tipsar mig om sajter där man få ta bilder gratis. Tar tacksamt emot många förslag.

Nu är det bara 3 minuter kvar tills filmen börjar så jag avbryter här. Det är ju en massa reklam i början så jag hinner fixa mitt tè också.

Inga kommentarer: