tisdag, november 05, 2013

Lite understimulerad idag.

Lite grått ute idag och jag känner mig lite nere. Jag har konstaterat att jag är understimulerad. Så nu gäller det att "hitt på nå´t". Men vad?

Målningen ligger och väntar men jag behöver lite fler uppgifter innan jag kan fortsätta. Så det måste bli nå´t annat. Hämta hem gröna tomater från stugan där de hänger mörkt o svalt och sylta dom? Kanske det. Eller ta en promenad med stavarna och min nya smartphone där jag har "appat" in MapMyWalk och bege mig till Johansons Järn (eller vad de heter nu för tiden) och där köpa 6 st S-krokar så jag kan hänga upp solstolarna? Nu ligger de nere i förrådet och barrikaderar allt annat. Eller att övertyga CG om att en promenad ner till Kulturhuset och läsa dagstidningarna och sedan ta en fika på Södergården är det bästa alternativet?

Det sistnämnda låter väl inte så dumt? Nu får jag starta operation övertalning!

Inga kommentarer: