fredag, november 15, 2013

Smart att skaffa smartphone?

Håhåjaja.

Under stort stånk och stön har jag nu fått igång min nya telefon. Jag kan ringa, läsa av och svara på Facebook och fram till i går fick jag även liv i mailen. Men så lyckades jag trycka på någon knapp så nu blir det svart när jag försöker få fram den. Tur att den är kvar på laptopen i alla fall.

Appar installeras utan att jag är intresserad, reklam sköljer över mig som jag inte får tyst på och kontaktnätet är hopblandat med CG:s kontakter (han provade ju telefonen först och då lades hans kontakter in). Och han har inget system i hur de visas så de måste jag ta bort dom eller ha ett styvt jobb att redigera.

Till råga på allt fick jag en faktura från Tele2 där jag måste betala för 3 månader uppsägning. Jag trodde det bara fördes över eftersom Tele2 o Comviq hörde ihop (trodde jag). En mycket vänlig person på Tele2 redde ut det hela (ingen ko på isen där). När jag ringde upp Tele2 uppstod problemet med "tryck si och tryck så". Men hur får man upp knappsatsen när telefonkontakten lyste på displayen? Dessutom håller man ju telefonen mot örat! Och jag har ingen sladd med mikrofon och öronproppar! Det slutade med att jag använde vår fasta telefon i stället! Men han på Tele2 tröstade mig med att det snart blir bättre och jag kommer att älska min nya telefon.

Månn tro det.