torsdag, april 26, 2007

En vanlig vårdag

Vilken fin dag det varit i dag! Jag har tvättat lakan och hängt på bostadsrättsföreningens torkvindor på gården.
Vi har druckit kaffe ute på gården med grannarna i flera timmar och så har vi åkt en tur med bilen och samtidigt passat på att köpa ägg hos en "äggbonde", handlat massor av olika kötträtter hos en gårdsbutik, Rältagården. Deras pölsa är helt underbar, hamburgarna minskar ingenting i vikt när de steks, de olika korvarna är delikatesser och så köpte vi flera paket tuttul (mjukt tunnbröd (för utsocknes)). Och så var vi en tur till sommarstugan och kollade läget. Vi flyttar nog dit direkt efter marknaden.

När vi kom hem hjälptes vi åt att såga till foderlister till köksdörren (vi håller ju på att renovera köket). Uppsättningen gick inte så bra, spikarna kroknade. Så C satte sig vid datorn för att lugna ner sig lite. Jag höll på med maten.
Plötsligt hörde jag ett oväsen från rummet där datorn står. "Datorn har kraschat" följt av en massa otryckbara ord.
"Jasså" sade jag, som höll på med maten.
Detta uppfattades tydligen som ointresse (vilket det ju också var just då).
Jag kunde uppfatta flera försök till omstart samt ytterligare en massa otryckbart.
Jag föreslog att han skulle komma och äta och låta datorn vara, vilket han också gjorde.
Men humöret blev inte så mycket bättre av maten (dåligt kryddad, kanske) så jag föreslog att han skulle lägga sig ett tag, vilket han också gjorde.
Så jag plockade undan, diskade och satte mig sedan vid datorn - och se!! Den fungerade direkt.

Inga kommentarer: