lördag, april 28, 2007

Björn o Benny konsert i Boda kyrka



Jag är ledsen att jag inte klarar att lägga ut bilderna lite smartare. Har tydligen en del att lära.
I kväll var C. o jag till Boda kyrka där kören Bellatrix bjöd på Björn o Benny-konset.
Kyrkan var fullsatt och kören bjöd på fantastiskt fint urval av låtar skrivna av Björn o Benny. En riktig höjdare.
I halvtid bjöds på kaffe och bakverk. Det var mysigt att se hur folk verkligen roade sig och hade trevligt ihop. Det är inte varje dag man ser folk sitta i kyrkbänkarna och mumsa på kaffe med kaka. Det är bra att kyrkorna öppnar upp för kulturen och den här konserten var verkligen högkultur.
Jag kan tänka mig att någon högkyrklig besökare förfasar sig över "månglarna i templet" men de kan ju trösta sig med att över 200 glada kyrkobesökare med sin kroppsvärme besparar kyrkan för en hel del uppvärmningskostnader.


1 kommentar:

Jag sa...

Jag avundas er verkligen, hade gärna önskat vara med