torsdag, juni 02, 2011

Nya kompostbingar på plats.

Idag har jag gjort ett hästjobb här i stugan. Jag har byggt om kompostbingarna. För ett antal år sedan spikade jag ihop kompostbingar, 2 st, av rejäla reglar och bräder. Men inte tryckimpregnerat. Och det har straffat sig. Nu var de alldeles murkna och förfallna. Dessutom var de inte optimalt placerade. Jag har fått överta bostadsrättsföreningens 2 ståltrådsbingar så de placerade jag ut och förde över allt som inte var förmultnat. Allt som hade förmultnat siktade jag genom ett galler och fick på så vis 2 fulla skottkärror med finfin kompost. Jag fick så mycket att en granne kunde få en plastkasse med mull också.

Så nu har rabatterna runt altanen fått en rejäl giva med guldjord och i morgon (hoppas jag) ska jag förbereda 2 pallkragar för utplanteringa av diverse förgrodda plantor. En rejäl påse jord ska med hem till rabatterna vid vår uteplats i Rättvik också. Stugan ska invaderas av barn och barnbarn i morgon så då flyr vi fältet till lugnet i lägenheten. Och glada är väl barnen för det. Nu kan de grilla i fred. Samtdigt hoppas jag att gräset är klippt när de lämnar stugan.

Får se om jag hinner ta några foton på hästjobbet och lägga ut senare. Jag sitter just nu vid CG:s laptop och jag vill inte ladda in mina foton där utan väntar tills jag sitter hemma vid min egen ångmaskin.

2 kommentarer:

Sara sa...

Ja det var verkligen ett hästjobb!!! Vad duktig du är.

Hoppas att ni har lika fint väder som vi har här nere. Man nästan smälter bort.

Brittis sa...

Det är faktiskt lite för varmt för min smak.