torsdag, augusti 25, 2011

Ibland är det bra att vara lite senfärdig.

I vår stuga har vi en väldigt fin bäddsoffa, en present från CG:s bror; samt en 2-sittsoffa. Nu var det dags för 2-sittsoffan att ge vika för bekvämare sittmöbel, en bra fåtölj åt CG, ganska hög så han lätt kan ta sig upp ur den. Den är nu införskaffad. Jag har själv redan en skön länstol. Bäddsoffan gör vi oss absolut inte av med.

Förändringen gjorde att soffbordet bedömdes vara för stort. Foto togs och skulle läggas ut på Blocket, till viss sorg för mig. Bordet var en av de första möbler vi köpte när vi gifte oss för 46 år sedan och har sedan följt oss genom alla flyttar. Jag har alltid gillat bordet och dess vackra ådring i skivan. När jag skulle knappa in betalningen för annonsen så gick den inte igenom, den var spärrad för betalningar på nätet. (Jag höll på att råka ut för en obehaglig kupp för några år sedan så jag spärrade telefonen). Man har ju 48 timmar på sig att betala så det var ingen brådska att knappa in från ett annat nummer.

När vi nu boat in oss i stugan med den nya möbleringen så konstaterade vi i går kväll att bordet nog inte var så dumt i alla fall. Så nu behåller vi det. Så här visar jag den bild som skulle vara med på Blocket. Tur att den inte kom in, eller hur? Jag är tacksam för skyddsänglarnas arbete så att vi inte fick igenom säljannonsen.

1 kommentar:

Sara sa...

Ibland ska man ha tur också :o)