fredag, maj 22, 2009

En ganska vanlig dag med regn.

Regn, regn, regn. Störtskurar.
I morse åkte jag från stugan - tidigt! Jag skulle följa granntanterna till en handelsträdgård långt bort i tjotahejti. Och det var inte värt att komma försent. Dom är alltid uppe med tuppen. Det blev en hel del blomor, både ettåringar och perenner. Den här gången slog jag bl a till med ett gräs. Det ska bli spännande att se hur det tar sig ut tillsammans med höstflox. Så det blev till att plantera. Några växter fick jag flytta på. Men det blir nog fint till slut. Två kassar står nu också här i stugan i väntan på utplantering.

Sedan skulle jag till frissan. Det är nämligen klassfest i morgon. 50 år sedan jag gick ut realskolan. Herregud, så tiden går. Jag har färgat håret mörkbrunt också (som vanligt), för att dom ska kunna känna igen mig. Jag har uttalat att jag ska sluta färga håret när jag fyller 70, men det blev unisona protester både från make, barn, barnbarn o grannar, så jag får kanske ta det under övervägande. Förresten har jag meddelat försäkringsbolaget att jag minsann ska leva till 100, eftersom de nekade mig att ändra min privata pensionsförsäkring från livsvarig till att utfalla under 10 år. Förbaskade bromsklossar! Så jag riskerar att få färga håret i 30 år till!

Klippningen blev bra trots att det var första besöket på den salongen.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas att du hade det trevligt på klassfesten och att alla kände igen dig nu när du var nyfärgad i håret :)

Anonym sa...

Japp till båda undringarna.
Tänk!! 50 årsjubileum! Ett halvt sekel!
//BM