söndag, maj 17, 2009

Snart hem från stugan samt beredskap

Vädret är vackert det är vindstilla. Egentligen är det idealiskt väder för att elda ris men eftersom vi ska åka hem idag så törs vi inte starta eldning. Det bör ske när vi är här över flera dagar.

I morgon ska C uppsöka Falu lasarett för en undersökning och han behöver hem och plocka ihop nödvändig rekvisita. Och jag vill ligga i startgroparna ifall jag behöver rycka in för att hjälpa "Min tös". Hon uppsökte akuten för ont i magen, hon röntgades och de ville hålla henne kvar för ytterligare undersökning. De misstänkte en inflammation/infektion? i tarmarna. Men envis som hon är så ville hon hem. Men uppmanades att komma tillbaka i dag eller uppsöka VC i morgon. Det är bäst jag håller mig beredd. För vad, vet jag inte men alltid kan det uppstå något.

1 kommentar:

Sara sa...

Hoppas att det är bättre med "tösen". Hälsa henne så gott från oss här nere!

// Sara