lördag, maj 09, 2009

Helg i stugan. Åkerblom har fått nya kläder.


C och jag har blivit "fördrivna" från stugan. Barnbarn med kompisar ville låna den över helgen och vi är bara glada att kunna ge dom den glädjen. De skulle vara där fredag - lördag men i morse ringde de och frågade om de fick vara där till på söndag. Och det fick de naturligtvis. Men dom behövde lite påspädning på maten. Eftersom det är mer än 7 km till affären så lovade jag komma med "förstärkningen" som bestod i Cocacola, ketchup, musli, yoghurt och godis!

När jag kom dit stod de och lagade mat för fullt. De hade hittat ett paket köttfärs i frysen, lök och övriga grönsaker fanns redan. Dessutom hade jag lovat dom att ta av alla torrvaror, bl a makaroner. Det behövs lite omsättning på dom, torrvarorna alltså. Ungdomarna såg ut att reda sig fint och jag måste säga att jag inte hade något mer att tillföra utan kände mig helt överflödig, så jag satte mig i bilen och körde hem. Dessutom hade de klippt gräset och laddat vedlåren full. Det tackar vi för.

När jag åkte hem, passade jag på att ta ett kort av Åkerblom som sitter troget på sin mjölkpall vid Åkersbodarna. Nu har han fått nya kläder. Men nog tyckte jag att blusen verkade lite tunn. Det båste ganska kallt. I vintras var han dock ordentligt klädd. Men vi missade tyvärr att ta kort då. Nere i högra hörnet på fotot ligger en vit katt. Den såg jag inte när jag tog kortet. Undrar om den är verklig? Måste kolla i morgon när jag hämtar ungdomarna och kör dom till busssen. .

Inga kommentarer: