fredag, augusti 28, 2009

En dust med hallonsnåren igen.

Ett par dagars ihållande regn fick mig att softa hemma men idag var vädret bättre så jag åkte ut till stugan för att ta en dust med hallonsnåren och jobba mig ordentligt svettig. Den här bilden visar hur snåret såg ut från början. Inne bland spenaten döljer sig två bautastora ormbunksplantor som jag vill få fram. Bl a.

Hela tomten verkar helt försedd med rottrådar från hallonplantor. De är som ett armeringsnät. Dom rackarns plantorna tycktes ana att jag var i antågande för nu höll de sig fast i marken med förtvivlans styrka. Nästa gång ska jag lämna bilen borta vid svängen så dom inte hör när jag kommer. Dom måste ha något signalsystem, troligen något kemiskt rackartyg, som de sänder ut och varnar varann när jag är i antågande. Men att rycka hallonplantor är jättebra motion för musklerna, särskilt ryggmusklerna, tror jag. 2 knökafulla skottkärror körde jag bort.

En stor kartong sekunda Leksands hjärtknäcke passade jag på att köpa på brödfabriken. Det är beroendeframkallande, har jag märkt. 85 kr för 5 kg!

I morgon ska jag på en 2-dagars mandalamålningskursUlvshyttans herrgård. Erik o Ann-Marie Grind håller i ruljansen. Det ska bli jättekul.

2 kommentarer:

Jag sa...

Vi såg att det lyste! Tänkte nästan komma och sova över men kom på bättre tankar sedan.
Ha en trevlig helg i Ulvshyttan. Vi ses

Gunilla sa...

Duktig!!
Låter som du skulle passa på FarmVIlle också?*S* Där gör man skitjobben med ett musklick bara!