söndag, juli 17, 2011

Shoppingrunda till Insjön

En sådan där mellandag idag. Vi beslöt oss för en utflykt till Clas Ohlson för att inhandla en DVD till sommarstugan. Vår gamla har lagt av  och eftersom vädret verkar komma att bestå av regn framöver så ville vi överraska våra ungdomar ute i stugan med en ny DVD så de kan sysselsätta sig där i skogen. De är ju vana vid att det ska hända så mycket hela tiden numera.

CO är inte vad det varit. Jag skulle samtidigt köpa skruvöglor till mina tavlor. Men tror ni det fanns? Nejdå. Jag fick köpa några andra fästanordningar i stället. Nästa gång besöker jag en järnhandel i stället. Neco i Leksand, kanske. De har ju skärpt upp sig betydligt sedan jag kritiserade dom rejält i min blogg för några år sedan (men det har jag skrivit också). Men det blev det en rakhyvel till CG, batterier och sopborste med skyffel. Och lite smått och gott på Rätt Pris att stoppa i de hungriga magarna som invaderar vår lägenhet i Rättvik i morgon.


Jag var in på Lager 70 också och ville ha tag i en jacka, typ huvjacka eller likande. Något mitt emellan jacka och tröja. Men tror ni det fanns? Nejdå! Visst är jag överviktig men inte SÅ mycket! Storlek 44 gick inte igen över magen! Jag skulle behövt minst storlek 52 och då hade den slutat vid knäna i stället. Jag går någon annanstans. Den affären är för tonåringar.

Det blev en mjukglass med strössel i Leksand och Tällbergsvägen hem. DVDn får ungdomarna i morgon då vi träffas.

1 kommentar:

Sara sa...

En ny DVD - det var en fin överraskning. Trist att det var flera saker som inte vart inhandlade, men en mjukglass med strössel lät inte så illa :o)