lördag, juli 16, 2011

Viktorias födelsdagsfest regnade bort.

Jag tittade på TV på festligheterna för Viktorias födelsedag i fredags och led verkligen med de kungligas tappra försök att stå ut i regnet. Jag förstår kungen som demonstrerade lite med sin sopsäck. Publiken bar ordentliga regnkläder men de kungliga, som naturligtvis ville visa upp sig eftersom de var hedersgäster, satt där mycket utsatta i regnet och vindbyarna. Jag skulle tro att de frös rejält också.

Mitt tips till arrangörerna: Tag lärdom av hur de hanterar väderleken i Dalhalla i Rättvik. Det är ju en utomhusarena djupt nere i ett kalkbrott. Artisterna är skyddade men publiken är utsatt för väder och vind. Men yllefiltar hyrs ut, sittunderlag och regncaper  med ordentlig huva säljs till överkomligt pris. CG och jag var där på en konsert en kall, blåsig och regnig kväll för ett par år sedan. Vi hyrde/köpte utrustning och vi hade det kungligt varmt och bra (hmm, inte så relevant kanske, men ni förstår säkert) under utrustningen. Jag minns att jag tog kort på det men kan tyvärr inte hitta det i villervallan i mitt fotoarkiv. Hittar jag bilden så ska jag minsann lägga till den i inlägget.

Jag kan f ö tillägga att organisationsapparaten i Dalhalla inte kan vara bättre. Personalen är tjänstvillig. positiv och väldrillad. Allt flyter helt gnisselfritt med transporter mm. Så också deras service när vädergudarna spelar dem ett spratt.

1 kommentar:

Sara sa...

HA HA... jag förstår att han drog på sig en sopsäck. Det hade jag också gjort om det inte fanns något annat alternativ :o)

Hoppas att ni har det bra allihop!

Kram Sara