tisdag, mars 20, 2012

Jättefin röjning vid stugan

Vi åkte ut till stugan idag för att hämta vår extra mobilladdare och samtidigt kolla hur det blivit efter avverkningen ner mot sjön. Och jag må då säga att det blivit bra. Öppet, inbjudande, som ett leende parklandskap. Jag är jättenöjd.

Visst är det ett stort jobb kvar att röja ris osv. Det kommer att bli en, eller rättare sagt, flera högar med ris. Men jag gillar ju att gå där i skogen och pillemasa med riset. Bara jag då och då blir avbruten av den gamla malmklockan som klämtar att kaffet är klart. Det är nästan så att resan till Findhorn ligger lite i vägen nu. Men å andra sidan ligger ju riset kvar men målarkursen på Findhorn finns det bara ett tillfälle till.

Idag har jag tvättat och plockat fram allt som ska med på resan till Skottland. Vädret är ju lite labilt där så det gäller att packa genomtänkt.

Inga kommentarer: