torsdag, mars 15, 2012

Nu har jag gjort bort mig igen

Nu har det hänt igen! Med skammens rodnad på kinderna måste jag tillstå att jag låtit entusiasmen locka mig på avvägar.

Jag ska inte berätta några detaljer för då kommer jag aldrig till slutet men jag har nyss läst boken "Slumpen är ingen tillfällighet", vilket fick mig att tolka en räcka till synes slumpmässiga händelser IRL tillsammans med att jag hamnade på en blogg som tycktes vara den ultimata "slumpen". Som sedan visade sig inte vara det!

Några avtryck hann jag dessutom lämna på denna blogg innan jag lugnade ner mig och lite noggrannare läste bloggen. Ridå!

Nu har jag lugnat ner mig med en stor kopp kaffe och kan snart ta itu med att tillaga en Ratatouille av de grönsaker vi inhandlade i Den Stora Staden när vi besökte tandläkaren. Det blir många portioner att stoppa i frysen och bra att ha när inspirationen att laga mat inte är på topp.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

nu blev jag nyfiken?*S* har du porrsurfat??
Asch,, du har barn vet ja?!*S*
Förresten,, jättegrattis till antagningen! Du har visst flyt nu? KUL! Måla som en tok i Findhorn!!

Brittis sa...

*skratt* Nej det handlar inte om porr. Ska berätta någon gång. Men det är en ganska lång historia.

Flyt! Jodu! I FaluKuriren idag står det att 25 konstnärer, både amatörer och proffs lämnade in alster. Endast 9 konstnärer antogs. Däribland jag. Det innebär att endast 9x3=29 alster finns utställda. Däribland mina 3 tavlor! Jag är så nervös så jag skakar i benen.

Brittis sa...

Du ser hur virrig jag är! 9x3=27 och ingenting annat!

Jag sa...

Grattis!!