onsdag, juli 12, 2006

En helg på rymmen från Dalarna.

Vår utflykt till sydligare nejder har gått bra. Vitrinskåpet passade alldeles förträffligt hos Roger m familj och att de blev glada för det, det såg jag. Det var kul att sitta helt lugnt på soffan och se hur Roger o Fia arbetade med att få allt på plats. Kontakter skulle inköpas och sladdar kopplas, eftersom alla glashyllorna är försedda med lampor. Sedan skulle underskåpen fyllas med DVD/VHS-filmer, glasfigurer hitta sin rätta plats i hyllorna. Vi försökte få dem att ta det lite lugnt men de var fast beslutna att bli klara först. Så nog var möbeln efterlängtad.

På söndagen gick färden vidare till Lillasyster med sambo. Som vanligt när lillasyster är närvarande så blir det annorlunda och överraskande samtalsämnen. Tord fyllde år så det blev ett besök på Kvarnhusön tillsammans med Tords släktingar där vi fikade och förstörde Lillasysters LC/HF-diet. De har en trädgård som är helt underbar. Nu har de på gång ett projekt där träd och buskar ska bort för att ge utrymme för en stor damm där Tords kojfiskar ska utvecklas. Jag är glad att inte vi har något liknande på gång.

Hemfärden till Dalarna på måndagen med lagom soligt väder gick bra. Bilen hade dragit 1,1 l/mil under nerfärden med full last och 0,9 l/mil under hemfärden med tom släpkärra. I normalfallet tar den 0,7 l/mil. Ingen billig resa precis.

Igår var det en verklig slappardag. Regn o blåst gjorde att jag med glädje sjönk ner i soffan med en spännade(!) bok - Betty Shine, Mitt liv som medium, som jag lånat från Lillasyster. Så nu har jag i pocketform beställt allt hon skrivit från Bokus. Jag ser fram mot flera regniga, blåsiga dagar.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

*skratt* Är mina samtalsämnen annorlunda än andras? VAD talade vi om då?

Och du, det var inte du som tvingade mig tugga*S*Det gjorde jag så bra själv så! Jag är tillbaka på banan igen nu.. no problems.

Gunilla sa...

syster... NU kommer jag att scanna in en viss bild....Bered dig på en chock efter Klint!

Brittis sa...

Neeeej!!! Inte den!!!!
Det är preskriberat - hör du det!!