fredag, juli 28, 2006

Ytterligare en snabbis

Är lite jäktad.

Inom kort ska jag sitta i bilen för att åka till Martinus center i Klint, Danmark tillsammans med Siv, en väninna med samma intressen som jag har.

Martinus Thomsen är/var Danmarks store filosof. Han har klarlagt de stora livsmysterierna på ett helt logiskt sätt och jag är mycket intresserad av dessa frågor (som alla vet som känner mig väl).

Får se om jag får tid att skriva lite därifrån. Det finns en dator i receptionen men jag vill minnas att det är ett vanligt modem och det är alltid fullt med folk runt omkring och dessutom ofta kö till datorn. Dessutom är det ständigt föredrag, kurser och diskussioner på gång och jag vill inte missa någonting.

Så någon semester på stranden är det inte fråga om. Och dessutom är stranden ganska stenig. Men det är ju en semester i sig när man får engagera sig i det som ger en stimulans. Och det ska alla veta att jag behöver nu efter flytten!

Inga kommentarer: