lördag, juli 01, 2006

"Lev livet fullt ut"

Ännu en dag i vilans tecken. Fortfarande ovant och nästan lite syndigt. Men jag framhärdar *S*.
Idag var det årsmöte för Molnbyggens Stugägarmöte. Vi mötte upp med vår flotte. Jag hade skrivit protokollet från föregående årsmöte. Det fanns ett fel där, ett namn som inte var rätt. Så jag hukande i bänken och kände mig ganska värdelös. Men så kom jag att tänka på att det egentligen var en petitess och då kändes det mycket bättre. Värre fel kan man göra. Ex att sabla ner en annan i en ordduell. Alex hade i alla fall tråkigt och längtade till sina kamrater. Så han är nog botad från en framtida karriär som styrelseproffs. Bra eller dåligt?!

Eftermiddagen gick i vilans tecken. Christer tog en tur med motorcykeln och jag låg under min björk och läste. "Lev livet fullt ut" av Eckhart Tolle. Lev i nuet och led bort intellektets tankar som är egots sätt att binda dig till forntiden och/eller framtiden. Så väl jag kände igen mig i detta! Försökte fästa uppmärksamheten på den vackra naturen runt om och kunde för ett kort ögonblick uppleva den där STILLHETEN. Helt klart värt att öva på. Och boken är bara läst till hälften!

1 kommentar:

Jag sa...

Så sant, vi tänker oftast på 'då* eller 'sen'. 'Nu' är ju det enda vi vet att vi har och som vi kan göra nåt åt om vi inte bara ska vara. Låter skönt - läs vidare!