lördag, oktober 21, 2006

Grillafton

Lördag kväll. Tystnad lägrar sig över lägenheten.

Här har varit full fart sedan i går eftermiddag. Christina med ätteläggar har varit här för att hjälpa till med en del tunga saker. Så OTROLIGT frustrerad jag blir när jag hela tiden måste gå och lägga mig eftersom jag blir fort trött och då blir jag också extra "yrslig"!!!! Jag känner mig så fånig när jag ligger på sängen och bara pekar på vad som bör prioriteras.

Nu är bl a badrumsskåp med tillhörande lamparmatur och spegel monterat. Det blir riktigt snyggt. Nu väntar vi bara på att få dit duschkabinen och ett 40-skåp som ska stå på badkarets ursprungliga plats.

I går kväll skulle vi grilla. Christer inköpte en billig grill på OK samt fläskkarré (hur stavas det egentligen?). Potatisgratäng till. Eftersom vi är vana att bo i villa samt ute i skogen i sommarstugan så gjorde vi naturligtvis som vi brukade. Dvs tände grillen under skärmtaket på vår entré varvid stora skälvan tydligen bröt ut i bostadsrättsföreningen. Men jag kan visst förstå reaktionerna. Eldslågor slår ju upp i början när man tänder grillen och sedan blir det kraftig rökutveckling som i det här fallet trängde upp under skärmtaket. Och så luktade det ju. I och för sig luktade det nog gott men jag är övertygad om att elden och röken skrämde mer. Så det blev ett telefonsamtal från vår ordförande (obs, vänligt) och jag kan nog tänka mig att det föregåtts av en del telefonsamtal kors och tvärs mellan lägenheterna. Det blev till att snabbt flytta grillen längre ut på gården. Så kan det bli när man i många år levt så att man inte behövt tänka på att andra kan uppfatta vissa saker annorlunda än man själv gör. Det får bli skärpning på den fronten!

2 kommentarer:

Jag sa...

hihi! Illa att skrämma tanterna sådär - men de ville väl vara med kan jag tänka.
Har du slängt massor nu då?

Kram

Brittis sa...

Hoppas vi inte skrämt någon med vår grillning, men det får jag väl höra så småningom.

Slänga! Är du inte klok? Jag sätter mig på kartongerna så att Christer inte kan slänga något utan mitt godkännande. Det kan ju komma sämre tider!