måndag, oktober 23, 2006

Katastrof i badrummet



En ny dag när vi skulle ta det lugnt. Och det gjorde vi för all del, men med avbrott för en liten incident.

Christer skulle sätta upp handdukshängare, hylla och lite annat smått o gott i badrummet. Bl a skulle han borra hål för handtag i ekdörrarna till de väggskåp vi köpt. Det är massiv ek och han klagade lite över hur hårt virket i dörrarna var. Jag lagade mat i köket. Plötsligt hör jag högljudda, onämnbara långa haranger från badrummet. Och ett väsande. Naturligtvis rusade jag dit och möts av en syn som fick mig att vika mig dubbel av skratt. Han hade lyckats med konststycket att borra sig igenom ena dörren och då träffat en aerosolflaska med hårmousse (fö min sista) som naturligtvis började pysa och sprida skum över en stor del av badrumsskåpet och resten av badrummet.

Det var inte populärt att jag skrattade, kan jag säga men ingen blev ju skadad och det var lätt att torka bort.

När dottern, Kicki får höra det här vet jag precis vad hon kommer att säga: "Hur kan det komma sig att jag inte är förvånad?"

Vi tröstade oss med att åka till Fricks och dricka kaffe och sätta i oss en riktigt smarrig kaka. Åt h-e med SSS-kosten (för i dag).

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

*ASG* Du har så rätt så mamma. Jag blev INTE förvånad (men säj inget till pappa) Men skåpet blev väl fint?!

Brittis sa...

Pappa får nog veta vad du säger. Han lusläser den här bloggen i smyg.
Jodå, skåpet blev jättefint. Nu fattas bara duschkabinen och högskåpet.