torsdag, oktober 05, 2006

Vilken ljusshow!

Ljusshow i Bäsna Trädgård



(Om du dubbelklickar på bilderna så ser du dom i förstoring.)


Jag har i flera år tänkt besöka Bäsna Trädgård utanför Borlänge för att uppleva deras årliga ljusshow. Och nu blev det av. I hällande regn, försedd med en bekväm stol och klädd både för väta och kyla åkte jag dit. Och det ångrade jag inte! Bilderna kan naturligtvis inte göra rättvisa åt den upplevelse det var. Jag ville inte fota under uppträdandet som var mycket vackert med kulning (ni som inte är bekant med Dalarna får googla på ordet), sång, dans och fyrverkeri. Vi ombads stänga mobilerna och inte applådera och det var mäktigt att uppleva den laddade tystnaden mellan varje inslag. När uppträdandet var över hölls ett härligt litet tal där vi ombads att köra försiktigt hem, ta väl hand om varandra och önskades sedan både En God Jul, Ett Gott Nytt År och en Glad Midsommar tills vi träffas till nästa ljusshow igen.

Regnet slutade precis när uppträdandet började och när jag 1 timme senare satte mig i bilen så började det regna igen. Vilken timing!

I ett tidigare inlägg suktade jag efter tillfälle till inre stillhet och jag blev snabbare bönhörd än jag trott vara möjligt. Och så smakade det gott med kaffe också

Inga kommentarer: