söndag, oktober 01, 2006

Trådlöst bredband

Nu är vi moderna värre. Vi har fått trådlöst bredband. Skönt! Ju färre sladdar som ligger som krälande ormar på golvet - desto bättre. Jag är övertygad om att elektriker är ett släkte som hatar mänskligheten. De älskar dessa sladd-nystan som slingrar sig som förrymda ormar på golvet och samlar dammtussar. Ju fler de kan åsamka nervsammanbrott desto gladare blir dom. För att inte tala om alla kontakter som de glatt placerar bakom soffor och bokhyllor! Christer planerar att införskaffa trådlös mus och tangentbord också. Men det är klart - musen och tangentbordet vi har fungerar fortfarande och jag är sparsam. Christer tycker att jag är direkt snål. Men det är frestande att snuva elektrikerskrået ordentligt så jag ger nog efter.

Lillbrorsan fick tillbringa ett par timmar här för att få igång alltihop. Själv begriper jag ingenting. Varför kan inte datorer vara som en vanlig räknedosa? Där behöver man inte bekymra sig för vad som sker under skalet. Det sker ändå. Men det är väl nybörjarproblem. Antagligen är problemet bara att utvecklingen går så fort så det är nybörjarproblem hela tiden.

Inga kommentarer: