lördag, november 11, 2006

Kurar i soffan

En grå och trist dag. Det ömsom snöar och regnar. Som gjort för att kura inomhus.
Men det är klart, jag borde kanske packa upp någon av kartongerna som fortfarande står och väntar. Men den riktiga lusten fattas mig. Så nu är det verkligen läge att säga till mig själv att jag SKA vila. Jag behöver det. Jag är väldigt trött och får riktiga svettattacker emellanåt. Hostan har blivit bättre men är fortfarande besvärande. Äter fortfarande Vibramycin. Har några dagar kvar på kuren.

När jag skriver det här så ser jag ju att det rätta är att ta det lugnt. Jag vet, att jag har igen det senare. Visst kan jag bita ihop och göra det jag ser behöver göras men det är just det som har varit felet med mig under lång tid, många år, faktiskt. Jag är duktig på att bita ihop och är väldigt envis. Behöver träna på att lyssna på kroppens signaler. I det fallet står jag på rena nybörjarstadiet.

I morgon ska vi med på en busstur som Rättviks kommun erbjuder till alla nyinflyttade. Det ska bli kul. Hoppas vädret blir lite bättre, bara.

Nu ska jag kura ihop mig i soffan och titta på TV. Synd att inte vår DVD fungerar. Det är nå´t med inställningarna som inte vill sig riktigt. Det skulle vara kul att se någon rolig film. Vet ni, att jag har inte tittat på en film på TV på drygt ett halvår?! Det enda jag tittat på är nyheterna, vädret, ekonominyheterna, Äntligen hemma, Gunnels gröna, Dukument utifrån och något enstaka annat program. NU VILL JAG SE EN FILM!!!!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Synd du inte är här.. jag har "En geishas memoarer" och en film "Libertine"- som jag misstänker handlar om nån kåt Barbra Cartland figur? Skit samma- Johnny Depp är med..!*S* Han är jäkligt läcker i vissa filmer..
Du får läsa - och tänka- nåt läckert istället. Det är få saker som slår hjärnans förmåga att hotta till saker!Kolla bara på när du målar fan på väggen?*S* Bättre måla stan röd..mentalt!