söndag, november 05, 2006

Liten tuva stjälper stort lass

Vi håller ju på att renovera badrummet. Inlägget från 23 okt innehåller ett par bilder där man kan ana att det ovanför spegeln sitter en ljusarmatur. Den sitter ordentligt fast på vänster sida intill skåpen men är inte färdigmonterad riktigt på höger sida så den hänger lite på trekvart. Christer muttrar något om att det fattas ett par skruvar, eller nå´t i den vägen. Nu är det så, att vi kan inte montera duschkabinen, som ska sitta tätt intill spegeln och därmed ljusarmaturen på höger sida förrän armaturen är färdigmonterad. Så än så länge använder vi duschdraperiet, som vi förresten lovat att Christina ska få när vi är klara.

Men inte förrän duschkabinen är monterad kan vi montera ihop och placera den garderob vi köpt på IKEA, där vi ska ha alla handdukar och en del andra hygienartiklar som nu bl a ligger och väntar i några kartonger. Handdukarna har vi i alla fall tillfälligt lagt in i det skåp där vi har dukar, lakan, gardiner mm. Det blev så mycket så det tar nu upp två garderober.

I den ena garderoben hade vi tänkt ha pärmar och andra "kontorsdetaljer" som behövs i ett hem. Och eftersom den garderoben nu är upptagen av handdukar mm så kan vi inte bringa ordning bland de "kontorsattiraljer" i de 3 (!) kartonger där vi har sån´t lagrat i väntan på att vi kan sortera o kasta bland allt sparat "skräp" eftersom vi inte vet, hur mycket utrymme vi har att disponera och hur vi vill ha det bland hyllor och trådbackar.

Den omonterade garderoben står uppställd mot väggen nere i hallen och effektivt hindrar all passage in under trappan där jag förvarar ett antal tomkartonger som jag gärna skulle vilja bli av med.

Så just nu har allt gått i stå.

Jag kan inte kasta tomkartonger som står och tar plats. Jag kan dessutom inte frigöra ytterligare 4 kartonger med bl a kontorsmaterial, därför att ett skåp är ockuperat av handdukar, som egentligen borde ligga i en garderob, som vi inte kan montera för vi har inte plats för det på grund av ouppackade kartonger, som nu tar så mycket plats så vi kan inte montera garderoben där vi ska ha våra handdukar och andra hygienartiklar (jag har ännu inte lyckats hitta nagelfilen, som jag vet ska finnas någonstans. För att inte tala om febertermometern som jag verkligen behövt när jag låg i mer än 40 graders feber för en vecka sedan! Vi blev tvugna att köpa en ny. En muntermometer. Som jag med svårighet kan utläsa något ur eftersom jag inte lyckas hejda hostattackerna länge nog för att få ett säkert värde) .

Dessutom kan vi inte beställa duschkabinen eftersom Christer inte vet, när han hittar de saknade skruvarna, som ju är orsaken till hela dröjsmålet. Och Christina får vänta på sitt duschdraperi (bara hon inte får vattenskador i sitt badrum nu också).

Men att det här inlägget överhuvudtaget kommer till visar väl att jag är på bättringsvägen, antar jag.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Säj åt pappa att köpa nya skruvar då!!!!*asg*
JA jag hoppas att du är på bättringsvägen snart så ni kan komma o hälsa på snart.

Brittis sa...

Jag längtar