söndag, december 09, 2007

Cyberrymden är full av stickande tanter

För ett par timmar sedan efterlyste jag ett litet råd om hur man stickar en viss detalj (vill inte tala om vad det gäller för det ska bli julklappar). Så jag googlade på ordet stickning och vet ni vad - rymden dallrar av sådana sajter!!! Så jag lade in det som en vädjan i kommentarsfältet på en intressant sajt. Jag är ju själv urkass på stickning och sån´t. Får se om det blir någon träff.

Jag har nu ägnat någon timme till att facinerat följa dessa superintresserade sticktanter! Jätteintressant!! Inte visste jag att intresset är så stort för stickning! Kolla själva! Och vilken kreativitet! Och vilken sammanhållning! Och dom fotograferar garnnystan med samma kärlek som jag fotograferar mina barnbarn!

På en av sajterna förekom kategorin "Ufon" i marginalen. Vackert, tänkte jag - en som, förutom att vara intresserad av stickning, gillar UFOn! Vet ni vad det var??? Jo, UnFinishedObjects! Så nu vet jag/ni det. Jo, UFOn har jag gott om hemma - av alla de slag.

Om nu någon till äventyrs blir stött över att jag kallar er tanter så vill jag bara meddela att jag är en så´n själv. Men jag har inte fastnat i nystanens garn (*S*) - ännu.

Inga kommentarer: