onsdag, december 12, 2007

Jullunch på mitt gamla jobb, Cederroth


PS. Nedan har jag beklagat att jag glömt kameran hemma, men snälla Gunilla från personalavd mailade över några bilder till mig.

Här nedan följer det ursprungliga inlägget.



I går var jag bjuden på jullunch på mitt gamla jobb på Cederroth i Falun. Alla som jobbat där och gått i pension blir inbjudna 2 ggr/år på lunch.

Lennart, Gunilla och Anki har lagt ner ett jättearbete på att allt ska flyta friktionsfritt och få oss att känna oss välkomna.

Tyvärr hade jag glömt kameran hemma. Jag skulle annars ha kunnat leverera en festlig bild från fabriksvisningen där vi fick se alla förändringar som skett.

Så nu får ni använda er fantasi: Vi "gamlingar" (i olika stadier av rörlighet) kläddes i vita, fladdrande plastrockar, blå skoskydd och hårnät. Lennart, för dagen klädd i vit bomullsrock och snygg, blåvit skärmmössa ledde gruppen varsamt genom produktionshallarna som en stolt tupp som leder sin lilla hönsflock. Vi tillsades artigt att hålla ihop och följa honom, vilket naturligtvis inte lyckades, eftersom alla hade gamla arbetskamrater som bara måste kramas om. Gunilla och Anki ilade som hönsmammor omkring och försökte hålla ihop oss så gott det gick. Ärligt talat så var vi "en syn för gudar" och jag förbannade gång på gång min glömska med kameran. Visningen var intressant - nya rutiner, en ny produktionslinje och nya arbetsmöbler här och där. Snyggt!
Efter visningen fick vi handla i fabriksbutiken och sedan inbjöds vi till matsalen, som dagen till ära juldukats vackert för oss. Vi bjöds på grillad kycklingfilé, saffranssås, grönsaker och ris/potatis. Till efterrätt en himmelsk parfait. Sedan kaffe med pepparkaka. Lennart berättade om nyheter i sortimentet och förändringar som gjorts. Mycket uppskattat av oss. Det var en glad och trevlig lunch.

Sedan fick jag tillfälle att besöka de flesta av arbetskamraterna och "slå en liten prat".
Jag åkte hem med en lycklig känsla i bröstet, tacksam för att jag under många år haft förmånen att ha haft en så fin arbetsplats.

Inga kommentarer: