tisdag, december 18, 2007

Stickjunta igen


Nu var det min tur att arrangera stickjunta igen.

Den här gången skulle jag bjuda på hembakat. Ett gammalt hederligt recept som jag kört många gånger. Men nu var det så, att jag inte kollat upp vad symbolerna på ugnsvredet står för *rodnar* så rulltårtan blev grillad, syjuntegänget (2 st) skulle snart dyka upp och nu var goda råd dyra. Det blev till att skala av det brända ytterhöljet allteftersom jag rullade rulltårtan.

Resultatet blev inte så pjåkigt i alla fall. Jag hotade gästerna med att om de skrattade åt bakverket så skulle jag bjuda på hembakat varje gång vi träffades. De skrattade inte alls! Så nu vet jag inte alls hur jag ska ta det .*S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
När man är ute i det stora internet, kan man landa lite här å där. Du skrev i ett inlägg att du målar kurbits. Jag undrar om du går cirkel och i så fall hos vem?
Mycket trevlig sida återkommer.

Ha en underbar helg och gott ett2008.
Hälsningar från Lisan i Hjortnäs Dalarna.
www.xlntchoice.se