söndag, juli 20, 2008

Massor av besök. Mandalamålningen suger.

Jag har varit lite lat med tangenterna under en tid men det beror på alla härliga besök som droppat in här i stugan.


Hoppa över nedanstående om ni inte är nära relaterade med oss. Det är bara intressant för sådana.

C:s kusin (bloggen Hajk) har varit här några dagar med bla ett besök på Dalhalla och Robert Wells Rapsody in Rock.

Sanna o Fredrik var vänliga nog att åka hit upp och klippa gräset åt oss trots att regnmolnen låg tunga över sjön och regnet vräkt ner under några timmar innan de kom. Vi tog några härliga foton på dem men de vill jag inte visa. Ungdomarna är för söta, så underbart förälskade. Vi bjöd dem på middag innan de tog tåget tillbaka.

C:s bror och svägerska har besökt oss och det blev bl a en tur runt Siljan. Loppisar i varenda buske! Ett besök på Tulavippan i Gagnef blev det också. En kristallskål blev bytet vid det besöket.

I dag har Roger o Fia anlänt till Rättviks camping med husvagn o allt. Det blir middag för dom i morgon inför deras besök på Dalhalla. Barnbarnen har det nog trevligast hos faster Kicki i Borlänge. Synd att inte hon och alla barnbarnen är hos oss, i alla fall. Men vi är väl som dinosaurier för dem, förståss. Kupolen i Borlänge är nog ett strå vassare. Tur att Kicki är hemma och håller ett öga på dem.

På tisdag är det syjunta. Tanter(!), here I come! Det är långt till jul så nog blir fönstervepan färdig!


Nu kan ni hoppa på igen - ni som inte hör till "inre kretsen".

Jag ska snarast beställa akrylfärger så jag kan börja måla mandalas. Jag känner mig som en stallmorsk häst som står och stampar och vill ut ur båset. Se´n ska det målas! Ska också bli underbart att sätta sig ner och meditera och låta de inre bilderna ta form. Stänga dörren och kanske tända ett ljus. Sätta på mig kläder som inte räds målarfärger och sätta igång.

Inga kommentarer: