söndag, februari 05, 2012

Ny manDALA på gång.

Jag har blivit tillfrågad om jag kan skapa ett manDALA-mönster att användas som alternativ vid kurser för målning av mandalas. Och det vill jag ju gärna.

För ett par månader sedan kom vi överens - i stora drag - hur mönstret skulle se ut. Men annat har kommit i vägen så jag påbörjade inte projektet förrän idag. Och när jag satt där med skissblocket för att påbörja mitt konstnärliga (jojo) skapande så visade det sig att jag alldeles glömt bort vad vi kom överens om.

Så det var bara att börja från början och låta inspirationen komma. Eftersom min vision är att kombinera österlandets stora intresse för vår inre värld, den andliga, med västerlandets fokus på vår materiella värld så vill jag kombinera mandalas med dalmåleri (kurbits). Jag vill alltså sätta fokus på att vi bör försöka inrymma båda livsåskådningarna för att bli så fullödiga människor som möjligt. Jag menar också att jag målar för fred, för samförstånd över gränserna.

Jag tar bilder på mönstrets framskridande. Kanske blir det en bildsvit så småningom. Men då blir det på "Brittis manDALA-blogg". Välkommen dit via länken till höger.

Inga kommentarer: