torsdag, februari 16, 2012

Utflykt till Zornmuseet i Mora. Peter Dahls konstverk.

Det är några dagar sedan jag senast skrev men jag har "varit upptagen med annat". Målning bl a.

Om ett par timmar ska jag på vattengympa (till min förvåning upptäckte jag att det var riktigt kul). Sedan ska syrran och jag åka till Mora och titta på utställningen av Peter Dahl målningar på Zornmuseet. Det ska bli en upplevelse. Kanske kan jag sedan lura med henne till loppisen som finns där på industriområdet. Jag gillar att gå på loppisar! Jag behöver också nya penslar till målningen och i Mora finns en affär som säljer konstnärsmaterial. De penslar som finns hos Clas Ohlson och Panduro är värdelösa. Jag vill ha BRA penslar, speciellt de som behövs till mycket fina och tunna streck!

Nu är det dags att packa ryggsäcken för vattengympan.

Inga kommentarer: