fredag, juni 30, 2006

Miljonärer en millisekund

Jaha, så var det dags. Idag träffades vi på banken för att skriva de sista papperen. Så nu har vi lämnat ifrån oss nycklarna. Familjen som flyttar in är överlycklig men jag känner lite sorg. Fantasierna om den stora, lyckliga Carl Larson-familjen som firar jul mm tillsammans med barn o barnbarn känns som ett minne blott. Hur skall vi få sådan plats i en 3-rummare?! Men det är väl tidens gång. Under en kort millisekund var vi miljonärer - sedan tog banken sitt. Mäklararvode, skatt, lån, flyttningskostnader och nya möbler tar merparten. Så det blir inte så mycket kvar.

Men nu ska jag inte gnälla. Det blir ju en massa fördelar också. Ingen gräsklippning och snöskottning, bara att låsa och gå. Så nu får väl krutet läggas på sommarstugan, som ibland har behandlats lite styvmoderligt.

Alex var kvar här i stugan medan vi skötte affärerna. Han togs om hand av grannfamiljen, som också hade barnbarn (Isak) här. Han var så trött i kväll när vi åt (grillad fläskotlett m färskpotatis o jordgubbar) så han bad om att få gå och lägga sig. Kl 20!!!

3 kommentarer:

Jag sa...

Sötaste storasyster! Jag förstår dina känslor men jag vet också att för min del så har det gått över, även om jag ibland, speciellt när nåt av barnen påtalar det, saknar VÅRT barndomhem. Men kom ihåg, julafton är det bara en gång om året, fredag är det 52 gånger (städning). Njut!!!

Nu hör du, grabbarna talar om pojkdrömmar! R vill ha mc och C är väl glad att få ge goda råd. Jag har bara sagt att jag inte är helt motståndare. Släpp lillfingret och de tar hela handen!
Kram - allt kommer att gå bra! Det ska bli så roligt att ha storasyster på hemmaplan!

Brittis sa...

Tack för det. Men var gör man av dom när det är jul, då? Men det är klart: det är ju 52 fredagar också.

Jag håller med Christer: Låt R ta hela handen! Köp inte för liten MC! För din egen skull. Vi kanske kan åka tillsammans, alla 4!?

Anonym sa...

Håller med! Se bara till så han tar MC-lektioner först, trots att han har körkortet!
Gör det båda två? Jag tror nämligen att du Inger komemr att skaffa dig en också! (Dessutom skulle du se görsexig ut i skinnställ!)

Jag kan ju bidra med erkännandet att det är en av mina gamla drömmar också.. ha MC. Tord vill dock inte.
/G