torsdag, september 28, 2006

En något virrig dag.

Tydligen lite virrig idag.
Frisyren hade helt fallit samman och jag kände mig som en ruggande höna. Det fixades snabbt och proffsigt hos Linds frisörer i Leksand i måndags. Så upptäckte jag i min kalender (tack gode gud för den) att jag hade en tid den 3 oktober och drog mig då till minnes att jag ringt och beställt tid för ganska länge sedan. "15.30 Klippning" stod det. Ingenting mer. Men var? Letade förgäves i minnet. Leksand? Rättvik? Borlänge? Det var bara att ta fram telefonkatalogen och ringa runt för att avbeställa. Erkänna att jag var nyinflyttad i Rättvik, beställt tid hos någon men att jag inte visste var. Hjärtliga skratt från alla när jag ringde runt. Men ingenstans fick jag napp. Jag råkade t o m dubbelringa till en frisör. Ringde även till frissan jag nyss varit hos och undrade om jag skulle dit för ytterligare en klippning om en vecka. Ringde även min "gamla" frissa i Borlänge som jag gått hos i 30 år. Inte heller där fick jag napp. Ringde t o m min syster för att fråga om jag möjligen andats något om vart jag skulle. Men hon skrattade bara helt rått. Christer bara ruskade på huvudet. Så nu är jag rädd för att jag redan innan vi flyttat till Rättvik ordentligt har förstört mina möjliheter till ett normalt socialt liv där. Och väntar mig en ilsken telefonsignal från en förgrymmad frissa någonstans i Dalarna den 3:e.

Under helgen tar vi datorn under armen och installerar den i Rättvik. Lokaliseringen av datorn avgör var vi anser oss bo, nämligen. Och vi blir ju rättvikare på riktigt på söndag. Vi (dvs Christer) vill göra en snabb tur till IKEA i Valbo i morgon för att köpa en lämplig skiva att ställa datorn på. Och samtidigt köpa ytterligare en garderob samt lite annat smått o gott. Christer har plötsligt fått så himla mycket energi och jag känner mig som en gammal utsliten vante som dinglar bakefter.

1 kommentar:

Jag sa...

jasså minsann! Blir ni mantalsskrivna här den 1 okt? Välkomna!
Egentligen häpnar jag över hur bundna vi/ni är till denna lilla maskin - vi bor där datorn är! Ja så är det väl, tänker på semestern; bra nu har vi en laptop, då är vi aldrig utan dator (men dock internet). Kan iaf lagra bilder då.
Hoppas er Valbo-resa hade avsett resultat. Ringde rättviksnumret på förmiddagen, tänkte fika där men vi fick inget svar. Tur det också, för då hade jag förletts att äta ett wienerbröd (Rolfs inköp) men nu klarade jag mig.