söndag, december 17, 2006

Domen om Molnbyggen. Hänt nå´t?

Ni undrar kanske vad som hänt med domen om Molnbyggen. Jag har ju varit ganska tyst om det här i bloggen. Men jag ville inte föregripa kommande åtgärder.

Jodå, det har hänt en del. Vi har träffats tillsammans med våra advokater för att diskutera domen och läget.

Vi överklagar naturligtvis. Vi tycker att skadeståndet till de som har strandtomt är förvånansvärt lågt med tanke på att en expert på sådana beräkningar kommit till att betydligt högre belopp är skäligt. Vi ifrågasätter också om det är rätt att de som har strandnära tomter inte skall ha värderas högre än vanlig allemansrätt och därmed inte ha rätt till skadestånd. Några fler punkter är också med på dagordningen. Vi ska snart träffa kommunens representanter och höra deras argument.

Det har varit lite uppgifter i lokal-TV i dag. Något förvånande uppgifter, tycker jag. Men det är väl Leksands kommuns uttalande, antar jag.

2 kommentarer:

Jag sa...

Du får väl köra med insamlingsbössan sedan. (Skojar!)Lycka till!

Brittis sa...

Jag står väl snart utanför er dörr med insamlingsbössan.