lördag, december 30, 2006

Mellandagarna 2006



Mellandagarna blev innehållsrika för oss och ändå fick vi en hel del tid för oss själva.

Roger, Fia och barnen bodde i sommarstugan under mellandagarna och här är en bild när de besöker oss i vår lägenhet. Det är synd att vi träffas så sällan men de bor långt bort och det tar åtskilliga timmar att bila upp till oss. Men desto större är glädjen när det väl sker.

Håkan och Marita (lillebror med fru) bjöd på släktkalas och det fanns plats för alla, 12 vuxna och 8 barn. De har nyss avslutat en stor renovering av huset och vi är oroliga att de tagit i för mycket. Hoppas de unnar sig en lång vilopaus nu.

Själv har jag fått en symfoniorkester i lungorna igen. De som läst mina tidigare inlägg vet att jag pratar om svår förkylning med massor av pip, rassel, knirrande och knakande vid varje utandning accompanjerat (stavas det så?) av enorma hostattacker. I förrgår kräktes jag faktiskt upp hela middagen när jag fick hostkväljningar. Var till VC och fick utskrivet hostmedicin med morfin. Det hjälpte nog till en viss del. Men huu, så trött jag blir.

I morgon, nyårsafton kommer Lillasyster (Gunilla) med sambo (Tord) hit för att fira nyår med oss. Det ska bli roligt att få rå om dem ordentligt. De har åkt långväga ifrån för att fira mellandagarna och nyår med oss syskon här i Dalarna.

Inga kommentarer: