tisdag, december 19, 2006

Filosofisk suck 2. Landstingssåpan i Dalarna

Sjukvårdspartiets virrpanna, Ken Swedenborg har av socialdemokraterna fått en förtroendepost på halvtid inom Dalarnas Landsting därför att det är enda sättet för socialdemokraterna att få majoritet i landstinget. Turerna i denna såpa är en avart av demokrati. Och måste tyvärr respekteras.

Men nu har de gett Swedenborg en personlig assistent i form av Christer Dysholm, anställd på 50% för 22 140 kr/mån, politiskt totalt oprövad, att fungera som hjälpande hand åt Swedenborg i politiska frågor! Bra lön för en halvtidstjänst!

Jag är i själ och hjärta en socialdemokrat men nu har de gått för långt i sin strävan att få behålla makten. Jag tror tyvärr att de andra partierna inte är ett dugg bättre. Mitt intryck är att de som sitter i maktens korridorer går över lik för att vinna. De liknar gamar! Jag har mist all respekt jag tidigare hade för politiker.

Tidigare har jag alltid försökt finna något försonande drag och någon positiv avsikt bakom vad som, i mina ögon, tycks vara ett mindre väl genomtänkt beslut. Men nu känner jag bara förakt. Girigheten både vad gäller pengar och makt slår alla rekord. Men det är nog så att botten skall nås innan det går mot ljuset igen. Vi kan väl trösta oss med att botten verkar nådd snart.

1 kommentar:

Jag sa...

Det är ju helt otroligt hur det kan gå till, men det är kanske så att varje politiker behöver en personlig assistent.
(tänk så många nya jobb som skulle skapas)
Nu ska jag sova! Sussan lull