söndag, juni 29, 2008

Besök på Tulavippan i Gagnef

I morse gav jag mig på slyt nere vid stranden. Resultat: något bättre sikt över sjön och förlust av minst 2 liter kroppsvätska. Som tur är kom C ner till slogboden och bjöd på kaffe och rostat bröd med fårost på.

Kors i taket! C kom med den strålande iden att vi skulle åka till Tulavippan i Gagnef - Dalarnas största loppis, 1900m2 utställningsyta. Han gjorde det nog för min skull, han vet, att jag älskar att botanisera bland alla gamla saker. Men han ville köpa en gröttallrik. Dom vi har är för små. Han hittade en skål. Hoppas den kommer att fungera bra. Själv kom jag hem med en bunt strumpor och tre böcker av Jan Guillou - Jerusalemserien. Fick tag i alla tre genom att leta på olika hyllor= olika utställare.

På hemresan passade vi på att fylla kyl och frys med närproducerat från Rältagårdens gårdsbutik.

Inga kommentarer: