torsdag, juni 12, 2008

I går kom regnet . . . .

. . . och det behövdes minsann. Inte minst för att minska brandrisken i skog och mark.

Tandläkarbesök igår. Rotfyllning. Strax innan högkostnadsskyddet för pensionärer träder i kraft! "Man ska aldrig gråta över spilld mjölk", sa min mamma alltid. Så jag fokuserar på det.

Idag är det grått o kallt så nu har jag gjort en brasa i spisen, druckit kaffe med min obligatoriska ostmacka på Leksands hjärtknäckebröd och gjort ny lay-out till min blogg. Ser att det är dags att lägga in ett par vedträn i spisen igen.

Sedan vi bytte till vår Keddy-spis så har vi mycket bättre effektivitet på värmekällan. Dessutom har vi luftkanaler till varje rum från spisen så fördelningen av värmen sker ganska snabbt. Tyvärr sitter det en rackans termostat någonstans uppe på vinden så luftströmmen som fördelas blir aldrig mer än den rumsvärme som finns där spisen finns. Skulle vara bra om det kunde ställas in på lite högre temperatur. Men det är väl av säkerhetsskäl, förståss.

Nu ska jag kika in i sovrummet och se om C har vaknat. Han har stort sömnbehov. Men det behövs vid läkningsprocesser. Så han får nog sova vidare, när jag tänker efter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg blogg! Bra jobbat

Anonym sa...

Jag håller med Inger, kanonsnyggt. Blir sugen att ändra själv/taltrasten

Brittis sa...

Taltrast: Vi kan leka med det när vi kommer hem.

Anonym sa...

Jag instämmer med föregående skrivare!
Det är roligt att läsa det Du skriver och nu blev jag verkligen avundsjuk!
Kan nästan se och känna värmen och det mysiga runt vedspisen.
Njuuuuuuuut o må så gott!
Kramar Elvan