tisdag, juni 10, 2008

Syjunta med maraton

Idag har vi haft maratonsyjunta - 8 timmar - med avbrott för lunch (matjessill, nypotatis, gräddfil, gräslök), middag (grillspett, brockolimos, grönsaker, jordgubbar) samt ett par kaffepauser.

Det var min tur att vara värdinna så jag bjöd ut dom till stugan. Tyvärr var det så blåsigt så vi flydde inomhus och arbetade sammanbitet *;=)* och åstadkom en hel del.

Jag mobbades friskt för min fönsterremsa som tyvärr inte beräknas bli klar förrän till jul (och då borde den ju vara röd). De andra två stickar sockor som de ska tova. Jag är lite avis men skam den som ger sig. Min remsa ska bli klar innan jag börjar med något nytt.

C lagade middagen och försökte tappert lyssna på vad vi pratade om utan att avslöja att han var nyfiken. Just nu har han lagt beslag på TVn så jag får nöja mig med datorn.

Inga kommentarer: